BRR, ‘KOUDE’ ACQUISITIE…


Je kijkt in je werkagenda en het is de komende winter ijzig stil. Herkenbaar? Ja. Al eens aan ‘koude’ acquisitie gedacht? Nee. Doeltreffend? Zeker. Tenminste, als je niet willekeurig mensen gaat bellen… Check onze tien tips om jezelf in de spotlights te zetten als winterschilder. Dan sta je er de koude dagen warmpjes bij.

Ga koffie drinken met (bevriende) aannemers en stylisten. Misschien hebben zij een winterse opdracht binnengehaald en zoeken zij iemand die een steentje bij kan dragen.

Houd in de gaten wat voor projecten er in de buurt zijn. Verbouwt Diergaarde Blijdorp? Bel de verantwoordelijke. Wordt er een nieuw pand gebouwd langs de A12? Wellicht zoeken ze schilders.

Ga een onderhoudscontract aan met opdrachtgevers. Inspecteer tijdens je eerste opdracht, wat de staat is van de rest van het pand. Bied een contract aan (voorbeeld op te vragen) en plan de werkzaamheden in op het moment dat jij een gaatje hebt. In de winter dus…

Je kunt natuurlijk ook bestaande klanten even nabellen of een wervingsmailing sturen (voorbeeld op te vragen). Wellicht hebben zij nog iets wat al weken, maanden, moet worden gedaan, maar waar ze simpelweg niet aan zijn toegekomen.

Vraag diezelfde klanten meteen of zij nog kennissen hebben waar schilderwerkzaamheden moeten worden uitgevoerd. Het ligt voor de hand, maar wie weet levert het je voor die ene vrije dag een goede vulling op.

Check welke nieuwbouwwijken ongeveer zeven, acht jaar oud zijn en bied de bewoners een gratis (schilder)inspectie aan. Wie weet kom jij iets tegen dat ook in de winter gedaan kan worden en waar je direct een afspraak voor kunt maken.

Maak dit voorjaar coupons met korting op binnenschilder-werk voor de wintermaanden. Je deelt ze komende zomer uit aan je opdrachtgevers. Enne, De Betere Schilder kan de coupons voor je maken! Vraag ons om meer info.

Social media mag natuurlijk niet ontbreken. Je kunt simpelweg adverteren, maar denk ook eens over opvallende berichten op je eigen pagina. Zoals een vóór-en-ná-foto van een opdracht.

Deel mooie recensies van klanten die binnenschilderwerk hebben laten doen door jou op jouw social media. Of vraag klanten om jou te taggen in hun eigen foto’s.

Oh, en vult die agenda zich toch niet? Deel dan je kennis op webpagina’s die over het vakgebied gaan. Geef aan hoe jij iets hebt aangepakt en plaats er gelijk een link naar je Instagram, Facebook of webpagina bij. Leuk om te doen op die rustige, koude namiddag met een bak koffie…

Tekst: Karlijn Bernoster | Beeld: Maaike Petri Fotografie